Vår återbetalnings- och returpolicy gäller i 30 dagar. Om 30 dagar har passerat sedan ditt köp, kan vi inte erbjuda en fullständig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från returer. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intim- eller hygienartiklar, farliga material, eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare icke-returnerbara varor:

  • Presentkort
  • Nedladdningsbara mjukvaruprodukter
  • Vissa hälso- och hygienprodukter

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller bevis på köp.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast delvisa återbetalningar beviljas:

  • Bok med uppenbara tecken på användning
  • CD, DVD, VHS-band, mjukvara, videospel, kassettband, eller vinylskiva som har öppnats.
  • Alla artiklar som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av orsaker som inte beror på vårt fel.
  • Alla artiklar som returneras mer än 30 dagar efter leverans

Återbetalningar När din retur har mottagits och inspekterats, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar Om du inte har fått en återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs.

Kontakta därefter din bank. Det finns ofta viss behandlingstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@racesim.se.

Reavaror Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Byten Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på info@racesim.se och skicka din vara till: Konferensrumsdatabasen AB, Varuvägen 1, 246 42 Löddeköpinge.

Gåvor Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits, skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren hade beställt varan till sig själv för att ge den till dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få veta om din retur.

Returfrakt För att returnera din produkt, bör du skicka produkten till: Konferensrumsdatabasen AB, Varuvägen 1, 246 42 Löddeköpinge.

Du kommer att vara ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är icke-återbetalningsbara. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor, kan tiden det tar för ditt bytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor, kanske du vill överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att mottaga din returnerade vara.

Behöver du hjälp? Kontakta oss på info@racesim.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.